Thursday, August 12, 2010

Welcome my blog.....heehehehe

Assalamualaikum
kepada pembaca yg budiman..mungkin blog ni sudah lama aku lupakan dan sudah lama tak dilihat dan di baca orang...buat kawan2 yang sudi membaca blog ini..
rasa macam nak tulis balik je apa2 yang bermanfaat dalam blog ni
tapi apa yang aku harapkan segala perkongsian ilmu dalam blog ni dapat kita manfaatkan bersama...
semoga segala penulisan ini dijauhkan dari perasaan riyak sum'ah, takabur, dan ujub...
ini kerana sebaik2 ilmu adalah ilmu yang diamalkan dan di manfaatkan oleh aku sendiri mau pon orang yang membacanya...
Ya Allah..
berikanlah aku petunjuk...jangan lah jadikan aku org yang sesat..tunjukkanlah aku jalan yang lurus seperti mana jalan2 nabi, sahabat,para syuhada dan org yg soleh...
tetapi kita harus ingat..Allah tidak akan sekali2 memberi hidayah keatas org yang fasik...
sebenarnya aku tinggalkan blog ni sebab aku tak suka...tak suku menunjuk..meluahkan perasaan supaya org tau perasaan kita dan org simpati dgn kita...ataupon menunjukan kehebatan kita, kehebatan ilmu kita...menunjukan jati diri kita..adakah kita lupa bahawa jika kita melakukan segala sesuatu tanpa niat kerana Allah..maka segala perbuatan kita tidak akan diterima oleh Allah..dan mungkin kita dapat ganjaran...tapi ganjaran yg kita dapat cuma di dunia..umpamanya..jika kita buat kerana ingin menunjuk kita hebat maka orang akan menganggap kita hebat tapi di mata Allah bagaimana???

2 Ramadhan 1431 jam 1.05 AM

1 comment:

AL-ZAHRAWI said...

salam ziarah..benar, niat yg membenarkan perbuatan itu benar o salah..betulkan niat,inshAllah segala usaha kita akan dihitung Allah dgn kebaikan.